En känsla

Svårt detta med självkänsla.. vet att jag skriver om det ofta men det är en sådan stor del och väldigt tydlig hos mej och i mitt liv så är la därför antar jag...

Självkänsla. Självförtroende.

Man kan ha detta på olika sätt på samma sätt som man inte kan ha det.. hänger ni med?

Man kan ha jättebra självförtroende inom sig själv så att det syns eller inte syns. Man kan även ha skitdåligt självförtroende så att det syns eller inte syns. Eller så har man kanske en blandning?

Med dåligt självförtroende kan uppmärksamhetssökande komma.. bekräftelse i allt man gör.. Det kan lätt gå överstyr.. Sett detta hos många dock INTE hos mej själv!

Vet att jag har dåligt självförtroende men det handlar ju om osäkerhet. Nedvärderande av mej själv. Pga att folk har tryckt ner en. Men för det så söker jag inte en massa uppmärksamhet hela tiden! Sedan är det klart att man vill få det någon gång. Bli sedd. Få bekräftelse. Men det är ju pga att tycker man om någon eller något så vill man ju få bekräftan på att det är ömsesidigt eller okej eller uppskattat...

Jag tar hellre bekräftan/uppmärksamhet/uppskattning av EN person än hela världen. Ibland så är det EN persons ord som gäller. Då spelar det ingen som helst roll vad alla andra säger eller gör för det påverkar NADA...

Blir så trött å besviken på folk som säger "du som fotar måste väl ha bra självförtroende. Tycka att du ser bra ut osv osv" Som om det är en självklarhet och som om det är pga DET som gör att man blir fotad... suck.... fördomar alltså.. trött jag blir...

Jag tror många uppfattar mej på heeelt fel sätt pga bland annat den anledningen.. att jag blir fotad, att jag jobbar på diverse "värdinnejobb" osv osv...
Detta är ett intresse jag har, något jag tycker är kul.
Något jag brinner för,
en passion.

Men men lär man känna mej så lär man känna hela mej. Kan va fel att skriva om sånt här i en blogg på nätet kanske men det är inget jag hymlar med.
Jag tycker vad jag tycker och jag är den jag är.
Punkt slut.

Sedan kan en människa förändras - till det bättre och/eller till det sämre.. så är det...

Men nu är nu - det kommer man inte ifrån.

Något som jag skulle önska att det blev ändring på det är allt detta att man "tror" något. Man tror, man antar.. istället för att fråga rakt ut och ta reda på sanningen.. hur det verkligen är.. Jag vet med mej att jag oxå gjort så å ibland gör så men jag har blivit så mkt bättre för jag har fått nog! Har sett vad mycket det förstör att man går runt å tror saker.. det är det inte värt!
Inte någonstans...
Nope!

Ärlighet varar längst

-

Finns en anledning till varför det heter så....



Herregud vilket långt inlägg det blev idag! Men ibland blir det så ;) Jag tycker om att skriva av mej.. gör det även privat ibland men vissa saker tycker jag är värt att ventilera om så här för det kan kanske hjälpa någon oxå?

Imorrn är det en ledig dag. Det skall tränas och städas.. det gamla "vanliga" ;)

Dagen idag har inte varit så bra.. men fick lite mer klarhet eller va man säga ikväll... Känner mej tom å förvirrad men ändå litte bättre.... hum hum svårt å förklara... vill inte förklara närmare.. viktigast är vad jag vet, tycker, känner bla bla bla bla....

Men imorgon är en annan dag.. en ny dag.. kanske ett nytt kapitel?

We will see....

<3


Kommentarer
Postat av: lina

jag är ärlig..

du är en av de bästa personerna som finns på denna jord. du om någon borde vara stolt och stäcka på dig. för du är så otroligt duktig på allt som du gör.. du ska alltid tro på dig själv, vad än någon annan säger.. DU KAN.

saknar dig så.

Puss

2011-04-05 @ 10:51:40
URL: http://lina87.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0