Ny dag nya tag

Tänk att man vet aldrig vad som händer, vad som ska hända.. det enda man vet är vad som har hänt. Man blir präglad av det som har hänt - positivt eller negativt. Antingen så blir man starkare av det nya som händer eller så blir man svagare. Du blir präglad på både bra och dåliga sätt.

Jag vet på ett ungefär hur den här veckan kommer att se ut. Ikväll träning, ledig på dagen, borde plugga å städa. Tisdag-torsdag är det jobb. Fredag-söndag är man ledig igen. Troligtsvis en plåtning på lördagen. Mer träning däremellan under dessa dagar.

Men annars då?

Hur kommer man att må? Händer det något kul? Händer det något tråkigt?

Hmmm... Time will tell...

Bara den som vet

Igår eftermiddag hände som sagt en sak som jag inte trodde skulle hända så här snart. Umgicks med en person som jag inte träffat på mycket länge av diverse orsaker. Gav personen en chans till att visa att den har förändrats. Att vi kan börja bygga på våran vänskap igen. Det som har varit har varit, nu är nu och framför oss är framtiden. Det som man har varit präglad på har inte varit till det positiva för det mesta så det är svårt. Men då kom man till de där besluten igen, antingen provar man och ger det en chans eller så skiter man i det.

Jag provade att ge en chans igår och igår kändes det som om jag hade gjort rätt. Detta gjorde jag för att om jag själv skulle va i den sitsen som personen är så skulle jag vilja ha en chans till. En chans för att visa att man kan va bra vänner, finnas där för varann. Stötta, trösta, peppa - som riktiga vänner ska vara.

Ge och ta

Men än är det lång väg kvar att gå för vänskapen - bara tiden får utvisa..

Hoppas ni får en bra dag

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0