Kurshelg nr 2

Vi har det så bra så här! Lär och klickerträning den här helgen ifrån grunden och det är SÅ kul. Kommer jag lätt att använda nu när jag lär mig på RÄTT sätt!! Tränade på Keenahi idag och det gick över förväntan! Så häftigt att se hur de fattar!

Vi fick även INNAN vi övade på hundarna göra övningar där vi gjorde på varann. Gud så svårt det är att va hund! ;D Men guuuuud så nyttigt det va att få testa på! Då får man genast lite mer förståelse för att de inte alltid förstår vad matte och husse önskar... De är inga tankeläsare och vi är absolut INTE några tankeläsare ;)

Det går att få fram rätt beteende genom endast ignorera fel och belöna rätt. Det behövs inga hårda bestraffningar. Det behövs inga hårda ord.

Gud va jag gillar det här <3

PUSS

<3



Våran morgonpromenad idag i soluppgångens sken

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0