Skärpning!

Vet att jag skrivit en hel del negativa inlägg här i bloggen! Ska försöka skärpa mig med att undvika sådant. Vet att man ska skriva det man känner för och det gör jag ju också även fast jag kanske inte skriver rakt ut vad som hänt alltid. Men även fast bloggen är till för min skull så har jag ju märkt att det finns några utav er därute i cyberspace som faktiskt kommer hit och läser. Och man kanske inte alltid vill läsa om pissiga saker?? Hmm så jag ska försöka undvika sådant och få till en lite mer intressant läsning - hur nu detta ska gå till??? ;op

Jag har ju nu hur som börjat läsa en distanskurs som heter Hundens beteendebiologi 1. Detta ska bli kuuul =) Kurse är mest på datan och går via Linköpings Universitet. Vi kommer även att få åka på helg träff osv. Spännande! Har idag börjat läsa det första som vi ska göra inför den första kommande kursuppgiften =). Lite tungt för skallen och jag märkte samt att det kändes att det var ca 5 år sedan man satt med skolböckerna och studerade. Men detta kommer nog att gå bra till slut =) Men vänjer sig la och kommer in i det!

Är nog en liten blandning av att jag är småsjuk oxå?? Är igentäppt i näsan så det är lite jobbigt att andas för tillfället =). All text är på Engelska oxå och det hurrar vi ju inte för direkt! Eller visst så är det bra på sitt sätt så att man får öva på den oxå men att ha varit utan pluggandet i så många år så känns det lite tufft att börja på engelska och inte sitt egna språk =) Men men det löser sig!

Var ute på en lång promenix med vovven imorse. Var göttans förutom att det började regna och jag gick i en topp på överkroppen och inget paraply med. Så lite kallt vart det och lite blöt var jag! Så nu kanske jag blir ännu sjukare?? Märks väl.. inte det bästa jag har gjort men kunde inte riktigt hjälpa detta då det va fint väder när jag gick hemifrån!

Har umgåtts med söta J på dagen där även vi tog en promenad i desto bättre väder och gick sedan till Vedugnen för att käka. Var göttans fast hade hellre fått ris till kycklingen ist för pommes. Men deras vitlökssås var inte att leka med! Mums! ;o)

För en stund sedan var jag, Erik och Keenahi ute på en promix. Riktigt mysigt att jag fick med mig båda 2 uti solen ;o) Får passa på nu innan regn och rusk hösten kommer!

Haha nä ni efter allt pluggande och skrivande nu så är Lina trött i skallen =). Ska ta och mysa ner mig i soffan hos älsk ist! Och vila huvudet för det är trött nu ;op iiiihihi!

Det är inte så lätt alltid....

=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0