Why??

Kom på en sak som jag reagerade på när jag gick hem med min vovve förut.

Jag såg att vi skulle möta ett par med en liten hund i en backe där de gick ner och vi skulle gå upp. Då Keenahi hade sin sele på sig och ett längre koppel så tog jag in honom till min sida så att jag höll i hans halsband. Då när de ser oss så ber hon han att ta upp hunden. Skulle tro att det var det hon sa för karln lyfter upp sin lilla hund i famnen. Då jag går förbi så var min reaktion "- Är er hund aggressiv mot andra hundar eller varför lyfter ni upp den?" Detta var vad jag tänkte... sa det aldrig....

Ångrar att jag inte frågade rakt ut.. kommer alltid på saker som jag vill säga men det kommer aldrig ut ur mun.... Jag undrade bara anledningen?? Var det för att jag gick med en stor hund? Trodde de att det var min som var den hemska besten? Kändes så iaf....

Jag vet att min inte är guds bästa barn men sköter sig andra så sköter han sig oxå..
Jag vet att min kan försöka visa sig störst och bäst men så länge den andra inte muckar gräl och pekar finger så finns det inget att hetsa upp sig för....
Aggressiv? Nope!
Dominant? Ja han tror sig det iaf...

Deras hund sa inte ett knyst så jag ser ingen anledning till att lyfta upp den... man skall aldrig lyfta upp hundar i hundmöten eller något annat "farligt". Gud vad man förstärker då!! Man gör ju hur mkt fel som helst!! Usch det gör mig så irriterad...

Jag vet att man inte heller skall hålla i halsbandet på en hund då man kan förstärka upphetsningen istället eller vad man skall säga... men anledningen till att jag gör det är att visa respekt mot de jag möter - med eller utan hund i mötet. Tycker att det är onödigt att han hälsar på sådana som han inte känner - människa som hund... och det är lite lättare att hålla i halsbandet sekunden man går förbi än att ha ett långt koppel...

Jaaa suck ni... kanske märks att jag blev upprörd?? Vet inte om det var så men kändes verkligen som om de trodde att min var farlig... om det var så så fråga för guds skull iaf.... tuta inte i varken folk eller andra hundar att min hund är farlig när man inte vet hur det ligger till! Suck.....

Nä nu får det bli en dusch snart - känner hur jag kokar...

"Den Stora "Stygga" Vargen"



Är jag en farlig best??

Näää bara en jättebamsing till pussgurka <3

Kommentarer
Postat av: Sandra Gee

Hej gumman!

Jag förstår att du reagerar.. skulle jag med gjort.. och jag tycker att du gör helt rätt.. speciellt om du vet att din vovve gärna hälsar på folk..



KRAM

2009-02-09 @ 00:00:00
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0