Hallå!

Idag tog jag mig en sovmorgon. Behövdes kan jag säga!! Låg till kvart i elva.. tihi!! Hörde att det regnade utanför fönstret imorse. Vart lite osäker på om jag drömt men icke då.

Nyss varit ute med bröthögen nummer 1, min andre hälft så att säga alias Keenahi ;o) Kom lite regndroppar då med men inget som störde! Hellre lite regn än snö va??

Vi gick till skogen som vanligt. Kom på på vägen att jag skulle tagit med mig sekatören för att kunna plocka med mig lite björkris och videung. Naturvän som man är så ska man INTE bryta av kvistar vet ni väl ;o) Man ska hellre beskära - då mår trädet bra och skadas inte lika hårt!

Så jag var lite butter att jag inte tänkte på den men då se ni! Lyckan vände och kom till mig!! Hittade 2 nedfallna träd eller sly som det kallas när det är unga träd =) Där låg det 2 stycken tillsammans. Ett med videung och en björk. Åh vad glad jag blev!! Då trädet redan var nerhugget så kunde man ju bryta av kvistarna, det var ju redan såpass skadat att det aldrig skulle kunna växa igen - roten va ju väck....

Så där plockade jag på mig en del kvistar som jag kunde bära! Glad =) Släppte hunden och begav oss ner i "skogen". Där plockade jag blåbärsris oxå och keenahi lekte som bäst för sig sj! Sedan fick jag syn på att han stack iväg. Upp mot vattentornet! Neeej fan! Ropade men ingen keenahi ville lyssna! Såg ut som om han fått syn på ngt och drog iväg. Helvetes jävla skit!! Sprang allt vad jag kunde, mitt påskris föll i backen! Vet inte hur jag tog mig upp men fort gick det!! Kom upp för backen - såg ingen keenahi!!! Gaaaah!!!! Men sedan får jag syn på honom och han rotade runt i buskarna, ingen människa eller annat djur syntes. Phu!!

Men satan va skakis jag var! Och andfådd! Så då kopplades han, sedan gick vi på jakt efter mitt påskris och sedan hem! Vart så arg! Dumma hund!

Tur att inge hände.... usch o fy o blä!

Men nu är jag lite gladare då jag fick mitt påskris =) Har fixat en fin bukett hemma, satt i fjädrar och lite äggskal.

Tänk vad små ting kan göra en glad ;o)

Nu skall jag se på Ellen och sedan blir det nattjobb! Efter det jobbar jag inte förren på måndag!

Skööööönt
<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0