Lite mer

Här har ni lite fler tips ;)

Olika sorters blommor har olika sorts betydelse. Likaså antal och färg. Här kommer ett litet ‘uppslagsverk’ som kanske gör det lättare att välja blommor nästa gång du besöker din blomsterhandlare.

Blomsterspråket:

Vit akacia: Du har ett gott hjärta och vänskapen kommer att finnas för alltid

Röd amaryllis: Jag högaktar dig, från djupet av min själ

Anemon: Din svartsjuka är onödig

Kärleksört: Får jag aldrig träffa dig ensam?

Ljung: Du är otacksam

Narciss: Jag älskar, men inte dig

Pion: Dina inre egenskaper liknar inte dina yttre

Prästkrage: Lyckan hittar jag i dina ögon

Gul ros: Jag har det gott ställt

Vit ros: Jag älskar din själ

Röd ros: Jag älskar dig

Gul tulpan: Din kärlek är hopplös

Röd tulpan: Kärleksförklaring

Färgen betyder detta:

Gul: Du är solen i mitt liv

Lila: Jag önskar dig all lycka och välgång i livet

Mörkröd: Jag saknar dig oerhört

Orange: Jag är din trogne vän

Rosa: Jag är förälskad i dig och lovar att vara dig trogen

Röd: Jag räknar dagarna till vi ses igen

Vit: Jag tror på din oskuldsfullhet

Antalet står för detta :

1. Du är mitt allt

2. Låt oss resa bort tillsammans

3. När får jag träffa dig igen?

4. Jag ser upp till dig

5. Jag gör vad som helst för dig

6. Jag tvivlar på det du säger

7. Jag älskar dig

8. Jag kommer vara dig trogen tills jag dör

9. Jag vill vara ensam med dig

10. Vill du gifta dig med mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0