God gärning??

Igår när jag var ute med vovven på sista rundan så hittade jag en bilnyckel på backen. Snäll som jag är och med ett samvete som vi inte ens borde prata om så kunde jag ju inte bara låta den ligga där...

Den låg intill ett hus och precis bredvid en bil. Stod 2 bilar bredvid varann men jag kunde luska ut vilken den hörde till - som stämde mest in iaf... Då visste jag inte vart ja skulle lägga den? La jag den på staketet så kanske de inte såg den, eller ngn annan kanske gjorde det?? La den sedan på motorhuven men tänkte att de kanske inte skulle se den där heller?? Till sist la jag den på dörrhandtaget till förarsidan.. hmmm??

Hade helst av allt velat knacka dörr men klockan va 22.15 - litte för sent för att knacka på hos folk =(... lät den ligga där och gick sedan hemåt. Usch vilken ångest jag hade!!! Tänk om ngn annan skulle hitta den och sno bilen!!! Usch visste verkligen inte vad jag skulle göra.. och jag ville ju bara va snäll =(...

Haft ångest hela natten och idag när jag gick ut med hunden kunde jag inte annat än gå förbi det huset igen och kika. Den bilen var borta och även den bredvid... misstänker att det var ägaren sj som tagit bilen och åkt till jobbet eller nåt? De hittade säkert nyckeln och förhoppningsvis blev de glada... synd bara att jag inte kunde räcka över den personligen...

Då hade jag fått slippa all ångest, hjärtklappning och ont i magen. F*sen att man skall bry sig om andra så mkt! Krångla bara till det... men men nu verkar det ha blivit bra till slut iaf!

Jag oroar mig för mkt så är det bara....

Försökte va snäll iaf

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0