Första skoldagen <3

Idag var första skoldagen på Munkeröds Floristutbildning. En heeelt perfekt och bra dag - kändes väldigt bra faktiskt :)

Fick genomgång, gick runt och kikade och presenterade oss. Trevlig lärare som verkar ha varit med om mkt och gjort mkt...

På platsen där vi satt fanns det en påse som innehöll en sekatör och en kniv + 2 visitkort. Vi fick även flera böcker och anteckningsblock. Några böcker fick vi, ngn kunde man köpa om man ville och en är enbart till låns. Fick även ett förkläde som vi får låna eller köpa. Jag skall KÖPA såklart! ;)

Sedan fick vi börja snitta alla blommor som skulle användas. Fick förklarat hur vi skulle hålla kniven för att skära rätt. Några skar sig men jag var inte en utav dem faktiskt utan höll mig ifrån det idag ;)

Vi har övat på att binda buketter idag. Luftiga buketter i en teknik som kallas spiral. Gjorde flera som jag var nöjd med och fick veta att jag gjorde rätt :). Kändes kul och bra att jag var en utav dem som gjorde rätt från början. Få känna sig duktig och se att man förstått känns alltid bra.

Fick inte med mig kameran idag för batteriet gav upp imorse. Ska se om jag hittar laddaren så att jag kan ta med mig den imorgon - kul att visa vad jag åstadkommer ;) Tog ett par kort med mobilen men vet inte vart jag har den sladden nu tyvärr....

Har käkat och surfat lite. Skönt att sluta kvart i fyra om dagarna. Skall ta med mig Keenahi ut på promenad strax - funderar på om vi skall gå till havet idag igen :)

Väldigt bra grupp är vi oxå måste jag säga, den spontana känslan efter den här dagen iaf! Den yngsta är 21 och den äldsta 56 år - only girrls ;). Vi var ca 10 st och det är perfekt för då hinner alla få hjälp samt att vi blir en grupp med bra sammanhållning. Det tror jag verkligen att vi blir och jag tror även att flera av dem lär jag bli riktigt bra vän med :) skoj!

Några utav tjejerna pratade på att åka runt och kolla lite ikväll men jag tror jag hänger med en annan dag ist.. inte bestämt mig än?? Måste ut med Keenahi iaf på en långtur känner jag och sedan bara MÅSTE jag fixa här hemma...

Förresten! Kan summera dagen med att jag behöver en NY cykel!!! Gudars vad jag fått kämpa idag! Synd att påstå att det var lätt att cykla.. min cykel passar på plan mark.. knappt... inte en stad som "backiga" Stenungsund :) haha...

Puss

<3


Kommentarer
Postat av: N a t h a l i e

wohoooo härlig läsning! blir också sugen ju haha jag som inte ens är värst intresserad ;p eller så är det bara hela börja-skolan grejen jag saknar. få böcker å så. kul ändå med nåt kreativt som ändå innehåller teori... hmmm! nu flummar jag som fan, har inte ätit nåt på hela dan typ.. så rik är jag! men alltså dans är ju mest dans. och vanligt plugg är mest plugg-teori. men kul å gå typ en kurs där man lär sig nåt med händerna men samtidigt får böcker å grejer... hahahah flumilum! hoppas resten av veckan blir lika bra å intressant! kram

2010-08-09 @ 17:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0