Efter regn kommer solsken - i Stenungsund...

:)

Idag har vi tränat på bordsdekorationer. Gjorde två stycken. Blev ganska nöjd med dem men fick inte riktigt till dem som de skulle vara - den andra jag gjorde blev dock liiite bättre. I slutet av dagen fick vi alla ställa fram den andra vi gjorde och så gick han igenom dem en och en inför alla... Det sas ungefär samma saker om alla... en del bra och en del mindre bra saker... eller allt är bra men fick påbackning om en del grejer...

Min dekoration var inte riktigt som den skulle vara som sagt så han påpekade vad jag skulle gjort annorlunda osv.. Men det är bra att man får höra vad som är fel så att man kan göra rätt...
"Gör om och gör rätt" är det som hörs utav oss elever om dagarna ;)

Haft en riktigt bra dag idag med... dagarna går sååå sjuuukt fort! =) Hux flux så är kl kvart i fyra och det är dags att cykla hemåt. Klarade mej ifrån regnet ända tills jag skulle cykla hem idag. Trots regnkläder blev jag dyngsur då himlen öppnade sig fullkomligt!
Men lite regn har ingen dött av ;) eller???

Tagit långtur med Keenahi och även ringt en blombutik i Karlstad och frågat om jag kan få ha några utav mina praktikveckor där. Lät inte helt omöjligt så skall återkomma imorrn om vilka veckor det gällde...
hade ju såklart glömt det pappret i skolan....

Här får ni lite bilder på vad jag gjort hittills i skolan samt lite fler blandade om vad som upptäcks i Stenungsund ;)
Dessa bilder finns även på FB men lägger upp dem här då inte alla har tillgång till det.

Stilart: Dekorativ

 

Sju blommor m grönt -
spiralbindning

 

Sju blommor m grönt t vänster
&
Sju blommor m krysantemum t höger -
spiralbindning

 

Sju blommor m krysantemum -
spiralbindning
Trekantsformad ovanifrån

  

Större bukett -
spiralbindning 

   

Den största buketten jag gjort sett ovanifrån,
framifrån och från sidan
35 sorters blommor, flera krysantemumkvistar
och glansbuske -
spiralbindning 

 

Jag med min stora bukett
=)

Stilart: Dekorativ
Symmetrisk Bordsdekoration



Den första bordsdekorationen
jag gjorde idag
 
 

Bordsdekoration nr 2 ovanifrån
och från sidan



Allas bordsdekorationer uppställda
för bedömning i slutet
av dagen 

 

Keenahi hittar snö i augusti
och är överlycklig
;) 



En lite komisk skylt som satt mitt
vid en stor parkering
långt ifrån havet
;)



Funderar på att köpa mig
en liten vän som
sänglampa..
=D

Där har ni lite uppdatering i text och bilder min söta rara
SYTYCD om ca 50 min och sedan studerar
vi oss till sömns
;)


Kommentarer
Postat av: EMILIA

Duktig du är <3 Jätteroligt att se :) En liten fråga bara som jag funderat på :D Vart gör ni av alla buketter osv. sen? PUSS!

2010-08-12 @ 13:41:26
URL: http://emiiliiia.blogg.se/
Postat av: mami

nu vet du vilka blommor jag vill ha i min födelsedagsbukett....luktar underbart:))

2010-08-12 @ 23:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0