Lina in London

Då skall man försöka berätta om sin resa då =) har ju så mkt att berätta men visst here we go!

Började med att vi åkte till London i fredags då. Resan gick bra men lite flygrädd som jag är så fäller jag alltid några tårar när vi lyfter. Allt går bra innan och efter men precis när de startar motorerna, ökar på och det bär iväg då! Då kramar jag Eriks hand så hårt att både den och min blir vit och sedan gråter jag. På hemvägen gick det bättre, då kom faktiskt inga tårar. Men då vart vi ju på väg hem. Det första är alltid läskigast då man åker iväg bort från hemma liksom!

Köpte biljett på flyget till tåget som skulle ta oss från Stansted Airport till Liverpool Street efter att planet landat. Fick våran väska skitsnabbt, tåget stod och väntade och vi åkte iväg. Trångt och rötet tåg men det gick okej att åka på drygt 1 h. Du fick visa upp biljetten innan du gick på tåget, var tvungen att passera 2 personer för att gå på. Var smart tycker jag, slapp de krångla på tåget. Haha en kille som var med på tåget och jobbade där gick med en serveringsvagn som de har på flygplanen typ och sålde dricka + snacks osv. lite vingligt och masigt men han verkade fixa det, hahaha...

När vi kommit fram till Liverpool Street gick vi och ställde oss i kö till en biljettlucka som vi misstänkte att man kunde köpa biljetter till tunnelbanan. Så där fick vi oss biljetter för 3 dagar direkt - perfekt! Då min älskade sambo redan kollat upp hur vi skulle resa så hittade vi lätt. Men jag håller med Nat! Vilka små, trånga och rötna vagnar! Hahaha =) Men det gick smidigt! Så efter att vi kommit till hållplatsen Tottenham Court Road så var det fram med kartan igen a la turist och spana. Efter väldigt lite letande så kom vi till Hotellet. Checkade in, hämtade ett kuvert i informationen och tog hissen upp till rummet.

Ett mkt litet rum och blev lite besviken på det för trodde faktiskt inte att det skulle se ut som det gjorde. men som älsk sa - vi ska ju faktiskt bara sova här praktiskt taget ;) Så en dubbelsäng fick vi iaf! Och tak över huvudet :o)

Sedan var det dags för sängen. Hade funderingen på att gå ut och kolla stan men vi var en aniingens trötta efter dagens resa!

Info om dag 2 kommer i nästa inlägg! Nu skall jag laga mat ;o)

Puss sweeties

<3

 



Min älskling är lite lätt måttligt road men det är nog mest för att
PaparazziLina är i farten
;op

Kommentarer
Postat av: eLIN

hahaha tänkte just skriva de..."Erik ser inte så road ut" hahaha...men så e han kanske inte lika kameravan som du heller..;)

2009-03-16 @ 20:16:05
URL: http://elinjd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0