Lina i London - Dag 2

Då till lördag då. Alarmet ringde då klockan slog åtta. Upp och tog på lite dagsmake för att inte skrämma slag på hotellets alla gäster. Sedan tog vi oss ner till den "Europeiska frukosten". De hade nog missat lite vad en sådan frukost skall innehålla och bör ha skrivit "Engelsk frukost" istället! Vi noterade att det inte fanns några som helst grönsaker! Det närmaste vi kom var äpplen och apelsiner men det kunde man ju inte ha på smörgåsen. Till pålägg fanns det trekantiga ostskivor som var bland de tjockaste vi sett! Och skinkan såg mer ut som julskinka men var god enligt Erik - jag smakade inte på den.... Annars fanns det scrambeld eggs, alltså äggröra. Korv, bacon och vita bönor i sås + panerad potatis. Jag tog äggröra och la i mina baguetter som pålägg tillsammans m ost =) haha... sedan fanns det även små syltförpackningar, jag smakade på en med svartvinbärssmak som var riktigt god men smakade mer som gelé som hade passat bra till kött och potatis. En skål med fruktyoghurt och persika, mandarin och aprikos i sockerlag + flingor. Fanns små söta förpackningar som man kunde välja att ha på yoghurten som innehöll olika sorters flingor från Kellogs. Till allt detta valde vi juice att dricka i yttepytte små dricksglas =)

Så för att sammanfatta det dom äter - socker & fett =) hahaha....

Sedan var det dags för en sväng till rummet och pudra näsan en sista gång innan vi begav oss ut i London. Då gick vi på upptäcksfärd. Efter en lång promenad och efter mkt spanande så hamnade vi vid The British Museum. Där fick vi se att det var gratis inträde och tog oss innanför dörrarna. Hur stort som helst!! 3 våningar stort och massor att se! Vi fick därför försöka prioritera det vi ville se då vi skulle iväg på fotboll så det fick bli, egypten och grekland o litte sådära. Tittade på mumier och statyer osv, skitfränt!!! Mumierna var lite läskiga, tänk att de har hittat dem sådär. En som vi fick syn på som ni kommer att få se på kort sen var en mumie som man tom såg naglarna på fötterna som satt kvar. Typ iaf ;) shit asså!Därinne gick vi runt runt ett tag och jag fotade så mkt så Erik fick speeda på mig för att vi skulle hinna se så mkt som möjligt innan fotbollen. Fanns ju så mkt att se som jag ville föreviga! :-D haha...

När vi kände oss nöjda och tiden var inne så tog vi tunnelbanan ut till Arsenal. Där följde vi strömmen som dock inte var så stor än och hittade fram till Emirates Stadium. En stooor arena med många sittplatser att fylla. Vi tog oss innanför säkerhetsvakterna och sög i oss intrycket av arenan. Inte så mkt folk när vi kom och vi var där drygt 1,5 h innan. Tyckte att det fylldes på dåligt men med ca 5 min kvar innan matchstart så var det människor överallt! Och publiksiffran visade sig sedan att vara 60091 st Jag & Erik var nr 90 och 91 tror jag ;op tihi...Genom att vi var där i god tid fick vi se uppvärmningen och efter uppvärmningen så passade de på att vattna planen en sista gång innan spelarna skulle ut igen. Mkt intressant tyckte jag ;o) Matchen sattes igång och Arsenal gjorde 1-0 efter ca 3 min. Tror inte ngn var med på vad som hände där? Knappt att Arsenalfansen gjorde det, lite surt... Vi satt perfekt inte så långt ifrån planen och bredvid målet kan man säga. Och sjääälvklart på Blackburns hejaklack sida! =) Detta var mkt kul!!! Massa massa eneglsmän som gapa och skrek, sjöng och vrålade - hääärligt! Under matchens gång så skreks det mot varann på båda sidor om oss. Arsenalfans skrek på Blackburnfansen och tvärtom. De var lite fler än oss om vi säger så - men vi tog ingen skit! ;o) hahaha....

Efter matchen gick det smidigt att ta oss hem igen, de hade faktiskt organiserat bra och det var poliser överallt. Som förövrigt syntes typ överallt i hela London! Och säkerheten är hög där! Kameror högt och lågt i alla vrår typ. Nej där kanske jag överdrev men många fanns det iaf. Något som Sverige borde ta över kanske? Iaf i en storstad.. lite tråkigt bara att man typ aldrig blir privat i sådana lägen.... men hellre bättre säkerhet va? ;)

När vi kommit tillbaka hotellet gjorde vi oss snygga och heta och begav oss till Londons nattliv. Vi tog tunnelbanan till Picadilly Circus och efter att vi gått runt och checkat läget så hittade vi ett ställe att äta på. Fick oss en Adam´s Platter för 2 som innehöll stora pommes, revbensspjäll, kycklingklubbor, friterade champinjoner, sallad, lök och coleslaw. Det var gottit, tog mig ett glas vitt vin till detta =).

När vi var mätta och belåtna gav vi oss ut på mer upptäcksfärd. Hamnade på trafalgar square och sedan kom vi till en stor byggnad med en stoor gård. Det var bara jag och erik där och vi insåg ganska snart att vi nog hittat Buckingham Palace och var på vaktgården utanför. Hahaha 2 ullemuppar där helt själva och längre bort såg vi en vakt patrullera. Hahaha när alla är där på dagen på sightseeing så är vi där på natten ;op

Efter många timmar av promenerande och tittande så började mina fötter som gick i höga klackar att göra mkt ont. Vi begav oss hemåt och somnade gott. Innan vi tog oss ifrån vaktgården så fick vi även se Big Ben och London Eye på håll. Fina foton kommer sen ;op haha....

Nu har ni fått mkt text att läsa idag. Har ni läst allt ända hit så blir jag imponerad =). Bilder och även dag 3 kommer troligen imorgon. Nu måste jag knyta mig!

Sov så gott!

<3

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag läste ALLT :D Härligt ni har haft det! Puss gumman, hälsa erik!

2009-03-16 @ 23:27:43
URL: http://emiiliiia.blogg.se/
Postat av: Malle

Gud vad roligt ni verkar ha haft. Ser fram emot bilderna! Puss söt

2009-03-17 @ 09:51:37
URL: http://www.blog.mtv.se/malinasklund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0