Fan va jag skakar!

Jo men visst grannens lilla hund var ute och satte ett fint slut på min och Keenahis promenad. Skällde och hade sig och då så kan ju inte min bara låta det va.. fy fan säger jag bara.... Keenahi blir grinig, jag säger till, hunden skäller... keenahi blir ännu grinigare försöker dra dit och jag får inget fäste direkt... åker med ett par steg tills jag får nog och adrenalinet är på topp! Ryter ifrån praktiskt taget lyfter upp min hund och bort ifrån oljudet. Och där får han skäll.... Tycker att det är jobbigt att både matte och den lilla hunden skäller på honom och kan inte helt släppa och lyssna på mig. Men under den här tiden så hämtar de sin lilla hund och det blir tyst... tack och lov för det....

Är så upprörd och skakis och står där och tränar med min hund men går sedan in.. torkar av Keenahis tassar och bestämmer mig för att gå och knacka på hos dem... jag blir så upprörd när det inte händer ngt och de bara låter dem fortsätta!!!!!!

Går dit, knackar på och en söt dam öppnar dörren. Jag hade bestämt mig för att inte va otrevlig och det var jag absolut inte utan bad henne bara att nästa gång kanske försöka ta upp deras hund lite tidigare då han tystnar och min blir så grinig annars. Det var hon helt med på men det var så blött i gräset idag....

Men deras hund är inte arg enligt damen utan bara skäller, för han skäller på bilar oxå... Diskuterade inget angående hennes hunds beteende ngt större mer än att jag vet att en del är svåra att träna bort skällandet på... Men hon lovade att hon skulle försöka träna bort det så snart det blivit varmare ute och inte så blött... Hon vill inte heller att han skall skälla så...

Kände mig nöjd när jag gick därifrån. Mitt mål var inte att skälla ut och va otrevlig för det är inte säkert att man är på samma nivå och har samma uppfattning om saker och ting. Hon var väldigt trevlig och förstående och det var bra. Då är jag oxå det =)

Så hoppas vi på att det blir bättre ngn gång i framtiden........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0