Liten wondering...

Satt igår och kolllade på Oprah innan jag skulle sticka till jobbet... Då handlade det om män som var/varit otrogna. Hon hade bjudit dit en man som hade skrivit en bok om detta och hur man skall bete sig i ett förhållande typ. Samt även så ville han stärka kvinnan genom sin bok. Hade väl även terapi samtal och hjälpte många osv osv...

Något som de hela tiden pratade om var att kvinnan ibland kunde göra vissa saker för att göra förhållandet bättre. Han poängterade hela tiden att otrohet aldrig är kvinnans fel om mannen är otrogen men vissa saker som kunde få förhållandet bättre och kanske undvika att det händer eller tja typ....

Och det som de flesta män som varit otrogna sa var att de inte var "sedda" i sitt förhållande, saknade uppmärksamhet hos sin partner och kände sig otillräcklig... några intervjuade de och bredvid dem så satt deras fruar... ja jag kände mig otillräcklig hemma... av den andra kvinnan kände jag mig sedd och uppskattad... buhuu... och något som de hade sett i undersökningar var att den som de bedrog med var OFTAST inte snyggare eller bättre än deras fru utan tvärtom...
nej men what?!

Asså jag blev lite irriterad jag faktiskt... sitta där och verka som om det var så synd om dem osv... hur man kunde förebygga detta pga att ha ett bättre förhållande, bete sig på ett visst sätt, säga vissa saker osv... som KVINNA....

Jag tycker att det är ren BULLSHIT!!!!! Om du nu har ett så dåligt förhållande att du njuter och blir gladare av att se och träffa en annan gör slut med din nuvarande då INNAN ngt händer!!!!! Va f a n det är väl ingen jävla ursäkt att skylla på förhållandet... jag syntes inte buhuuu... jag kunde inte prata med min partner om hur jag kände... nej men då kanske man inte skall fortsätta vara tillsammans??! Det är väl inte rätt att låta det gå så långt som att man träffar en annan`??? Helt sjukt om ni frågar mig.... nää usch =(

Och ngt som de aldrig pratade om när jag tittade var att även kvinnor är otrogna och beter sig som svin... för att de ej får uppmärksamhet och känner bekräftelse.... utan nu var det så hemskt så ja herregud.....
De är inge bättre de...

Nee jag blir bara så trött. Gillar INTE otrohet och förstår inte hur man kan göra så mot ngn som man älskar och vill fortsätta vara tillsammans med... då otroheten aldrig var menat att sitt nuvarande förhållande skulle ta slut utan man vill ändå vara kvar där... visst många säger att det bara blev så, att de har stor ånger, att det var spriten som gjorde det osv osv... alla har RÄTT till att tycka VAD dom VILL och så här är det som JAG tycker....

Hur kasst förhållande du än mår ha - och då pratar jag inte om sådana som blir misshandlade osv utan de behöver annan hjälp för att ta sig ur ett sånt förhållande - gör då slut INNAN du är otrogen... varför liksom? Nej usch tråkigt sånt här =( och upprörande..... märks lite va? ;o)

Jag vill kunna lita på den som jag är tillsammans med och hoppas att den är MAN nog och kan stå emot eller göra slut på det innan det händer...

Och jag är glad att jag är tillsammans med den som jag är just nu.



Älskar dej

<3


Puss & Tack för mig!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0