Friday the thirteen - my nightmare..

Det är inte just det att det är Fredag den 13e som är min mardröm idag utan jag hade en riktig ordentlig mardröm imorse... Usch =(

Då jag har märkt att det inte är så många som orkar lyssna på mig när jag berättar drömmar (förutom min älskade syster som får ett plus i kanten ;op) så därför skriver jag ner här så väljer ni själva om ni läser eller ej...

Jag drömde att jag och min äldsta bror Jimmie var uppe på vinden i rummet där hemma hos mamma och pappa. Jag försökte släcka några ljus som bara tände sig hela tiden. Rätt som det var så började det brinna i granen. Jag sprang ut medans Jimmie skulle försöka släcka eller nåt? Jag sprang och frågade efter nummret till SOS - kom ej ihåg om det var 112 eller 122?? När jag kom fram på telefonen så fick jag prata med en utländsk tant som inte ville skicka någon brandbil? =( Hon tjata om en massa, tyckte att jag var otrevlig, hittade på osv... och jag fick panik!!! Elden hade nu spridit sig till andra våningen!!! Slängde på i örat på henne, ringde upp men fatta aldrig om ngn svara? Hörde aldrig när jag grät så. Försökte en 3e gång och då svarade en kvinna som skickade en direkt, stannade kvar i telefonen och försökte lugna mig - så som det skall vara på riktigt!

Alla verkade ha kommit ut ur huset, nu hade elden spridit sig ner till 1a våningen, lågorna slog ut genom dörren och det rök som bara den! Jag kom på att våran katt Caroline var borta! Skrek och skrek och undrade var hon var?! Då satt hon på trappen och tvättade sig, jag ryckte tag i henne och sprang ner på gräsmattan. Sedan kom brandbilen och en massa folk! Både brandmän och civila?? Alla sprang upp mot huset för att släcka branden. En människa sprang med en gigantisk grå katt - ingen aning vad hon skulle göra med den katten??


Näää usch vad det var hemskt! Vaknade med världens andning, drypsvett och gråtfärdig!!!! Vilken panik... hjärtat slog hårt i bröstkorgen... uuuuuh =(

Så min fredag den 13e började inte så bra... Sedan när jag fick se brand på tvn och att ett plan hade störtat i Usa så var det inte bättre än att jag fick en hel del rysningar... usch va obehagligt....

Hoppas att jag aldrig får vara med om ngt dylikt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0