Dans

Var på Sats idag på ett pass som heter Dans. Det var jättekul! Vilken bra och rolig träning :). Har saknat dansen som f*n och känns så bra att få börja dansa igen! Tjejen som var instruktör var jätteduktig och trevlig - skoj! :) Blev lite irriterad bara vid ett tillfälle (inte på instruktören utan innan). Var där tjugo i sju ung och frågade vart vi skulle vara -"Stora salen" fick jag till svar. Gick och satte mig och cyklade i 20 min först. Men sedan så tyckte jag inte att de som var i stora salen aldrig slutade med sitt pass. Gick och kollade och det stod att deras pass va 1,5 h?? Stämde inte..? Gick förbi Lilla salen och det såg ut som dans mer än "Satsbox" som det stod utanför dörren. Gick och frågade och visst så vart det i Lilla salen. Gaaaah! Fick smita in men missa ju de första 5 min. Kände mig som ett jäkla miffo som smög in där.. Haha men in kom jag och med var jag! Men G U D vad ringrostig jag har blivit! Så hemskt vad mkt man tappar på att inte hålla igång dansen. Mkt tråkigt :(. Älskar dansen väldigt mkt och den har alltid varit viktig för mig. MÅSTE finnas i mitt liv på ett eller annat sätt. Så nu jäklar ska jag försöka hålla igång! Ska gå så många klasser som jag hinner med :). Fick tips om Body Jam oxå, ska tydligen vara ett lite tuffare danspass - wiie! :D

Igår var jag och Keenahi på hundkursen för första gången. Gick över förväntan bra faktiskt. Eller han betedde sig som jag misstänkte och det finns alltid någon som är värre än din egen ;) Vi hade väldigt mkt teori igår men det är bra. Måste prata om det som skall utföras i praktiken - heelt rätt! Mkt vettiga och bra kursledare oxå! Jättetrevliga osv :). Känns SÅ bra det här. Känner mig så motiverad och glad! Brinner oerhört mkt för hundar och hundägare och vill att alla skall ha det bra. Inklusive mig själv förstås :). Så många som inte borde ha hund som har det - tänk om det kan införas körkort för hund/djur någon gång? Fy f*n va bra det skulle va! Men tänk om inte ja skulle klara kortet, haha tragiskt ;).


Keenahi 9 v gammal, söt som socker ;)


Så nu tränar vi för fullt, och jag tror att han gör framsteg! Wiie! Mer lyhörd börjar han bli och han är alltid duktig min lilla bebis. Måste bara få honom att förstå matte. Hundar är bara hundar. Det är vi som står i andra änden av kopplet som formar dem. Det borde fler tänka på. Så nu är jag glad! Jag får motivationen till att träna min hund och mig själv. Märker snabbt att jag blir piggare och gladare. Äntligen! Mkt lättare när man får tips och trix av någon annan och vet att man skall på små träffar och utvärdera och ha ett mål att nå. F*n vad laddad jag är! Märks det? Haha G L A D :)

Just nu:

*har jag kommit igång med träning och metoder för min hund. Gällande allmänlydnad då och inte motion för där varierar jag så gott det går och vet/kan en hel del.

*har jag kommit igång mer med mig själv. Försöker få tid till att sticka iväg och träna själv eller med en kompis några ggr i veckan. Känner mig piggare, gladare, fräschare, sexigare jaa ALLT! Haha :)

*skall på dop till helgen. Ska vara fadder till brorsdottern Joline. Känns bra men samtidigt lite nervös. Hoppas jag inte klantar på nåt sätt.. Haha Lina sluta bry så mkt! ;)

*skriver mer och mer av mig mina tankar och känslor. Vill på riktigt försöka uppdatera bloggen så ofta jag kan och hinner. Ytterligare en sak som får mig att må bra. Förstår dig N, skönt att bara häva ur sig en del.

*fick jag en bra lön :). Sitter finfint nu när jag och M skall på Rihanna och shoppa :). Kan inte vara ledig så länge från jobbet men detta hinner vi allt med :).

*tycker jag om min E som jag alltid gör ;). Så glad att jag har honom. Min stöttepelare och själsfrände. Hoppas jag.. känns det som.. väldigt betydelsefull och viktig i mitt liv. Kom in i mitt liv i precis rätt tid och drog upp mig ur skiten och fick mig att inse. Jaa ni.. vissa är för bra för att vara sanna. De skall man ta vara på. De är alldeles för få, men tack för att några utav oss hittar dem :) tihi!

Gonatt nu skall jag snart dänga kudden. Börjar få ont i fingrarna av allt skrivande. Haha på riktigt! :) Känns även mer i kroppen. Gud va gött dä ä -  då vet jag att jag tog ut mig på dansen, puss!

Kommentarer
Postat av: Elin

saaaknar dig lina men va kul att höra attd u har det bra! puuss

2008-02-21 @ 18:25:18
URL: http://elinjd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0